
Onze diensten
HONK heeft als doel de kwaliteit en effectiviteit van zorg voor mensen met een chronische-, psychische- of ouderdomsaandoening te verbeteren. Samen met huisartsen, zorgverleners en zorgverzekeraars ontwikkelen wij zorgprogramma’s gebaseerd op landelijke richtlijnen en de nieuwste medische inzichten, en maken wij afspraken over de onderlinge samenwerking in de uitvoering van deze zorg.
HONK biedt daarnaast ook ondersteuning op het niet medische deel van de werkzaamheden. Om de eerstelijnszorgverleners maximaal te ontzorgen, biedt HONK ondersteuning op de gebieden organisatie, beleid, kwaliteit en personeel. Deze diensten worden op maat aangeboden en kunnen variëren van het ondersteunen op de huisartsenpraktijk tot advies op afstand, van projectbegeleiding tot continue begeleiding. Afhankelijk van uw wensen, bepalen wij samen op welke wijze wij u kunnen ondersteunen.
Diensten die het Service Center levert zijn:
- Triage
- Het geven van zelfzorg advies
- Afspraken maken bij de huisartspraktijk
- Laboratoriumuitslagen geven
- (spoed) herhaalrecepten aannemen
Waarom kiezen voor het service center
- Kostenbesparend en efficiënt: Door onze service in te schakelen, bespaart u op loonkosten voor een extra assistente en kunt u en de assistente zich volledig richten op het medische aspect van uw werk.
- Professionele ondersteuning: Ons team bestaat uit ervaren zorgprofessionals die de juiste medische informatie kunnen bieden, afspraken kunnen inplannen en patiënten vriendelijk en deskundig te woord staan.
- Flexibiliteit en schaalbaarheid: Ons callcenter is in staat om te schakelen met de fluctuaties in patiëntvolume, zodat u altijd voldoende capaciteit hebt, zelfs bij pieken.
Door ons callcenter in te schakelen, biedt u niet alleen een optimale service aan uw patiënten, maar haalt u ook de werkdruk van uw team af. Wij zorgen voor het telefoongesprek, zodat u zich kunt concentreren op wat echt belangrijk is: de zorg voor uw patiënten.
Start vandaag nog met samenwerken!
Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek en ontdek hoe ons service center u en uw praktijk kan ontzorgen. Wij kijken ernaar uit om samen te werken aan een efficiëntere en meer toegankelijke zorg voor uw patiënten.

Telefonische ondersteuning
Huisartsenpraktijken kunnen op vaste dagdelen gebruik maken van het Service Center van HONK. Door regionale samenwerking biedt het Service Center HONK een oplossing voor het groeiend tekort aan doktersassistenten. Hierdoor blijven huisartsenpraktijken goed bereikbaar voor patiënten en collega zorgverleners.
De dienstverlening wordt stapsgewijs ontwikkeld. Als eerste kan de telefonie van huisartsenpraktijken worden doorgeschakeld op bepaalde dagdelen. Het Service Center is een verlengde arm voor de praktijken, zij kunnen daardoor ongestoord het kleine klachten spreekuur draaien. Na een succesvolle evaluatie zal dit verder worden uitgebreid. Het Service Center HONK is een proeftuin voor zorg op afstand en het opleiden van nieuwe zorgverleners, zoals doktersassistenten en triagisten.
Deze aanpak draagt bij aan het toekomstbestendig organiseren van de regionale huisartsenzorg in de regio Noord-Kennemerland. HONK ondersteunt huisartsenpraktijken bij het optimaliseren van de front-office zoals digitale triage, digitaal contact met patiënt en inrichten van telefonie.
Zomerwaarneming voor Huisartsen
Patiënten kunnen rekenen op deskundige zorg in de regio,. De zomerwaarneming zorgt ervoor dat er altijd een huisarts beschikbaar is, of je nu tijdelijk bij een andere praktijk terechtkomt of via een waarnemend huisarts een afspraak kunt maken.
Onze regionale samenwerking stelt ons in staat om zorg te bieden zonder dat de patiënt ver hoeft te reizen. Zo garanderen we dat de patiënt in de zomermaanden de zorg krijgt die hij nodig heeft, dichtbij en snel.


HONK Service Center
Bij spoed kunt u altijd bellen (kies optie 1)